۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

ترفندهاي ياهو



ارسال BUZZ به شکل پشت سر هم برای طرف مقابل
یکی از توانمندی های یاهو مسنجر هنگام چت استفاده از دکمه BUZZ به نوعی برای آزار طرف مقابل است! اما خود یاهو این گزینه را به نوعی تنظیم کرده است که پس از زدن دکمه تا 15 ثانیه امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم روشی جالب را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید بدون استفاده از برنامه جانبی خاصی به نوعی این محدودیت زمانی را از بین ببرید و به شکل پیاپی و پشت سر هم برای طرف مقابل BUZZ بفرستید!
برای این کار:کافی است پس از انتخاب ID شخص از روی لیست و باز شدن پنجره PM ، یکبار دکمه BUZZ را بزنید.اکنون به شکل سریع پنجره چت را بسته و مجدد روی ID شخص را باز کنید و BUZZ بزنید.اگر این کار - یعنی باز و بسته کردن پنجره چت فرد مقابل و زدن دکمه BUZZ - را به شکل پشت سر هم و سریع انجام دهید به تعداد دفعات اینکار عمل BUZZ برای فرد مقابل صورت میگیرد. فرد مقابل نیز اصلأ متوجه نمیشود که شما هر بار پنجره چت را میبندید و باز میکنید



معرفی باگ کوچک اما خطرناک سایت یاهو

یکی از اصل های امنیت در دنیای مجازی اینترنت این نکته است که هیچ سایت یا سیستمی امنیت 100% ندارد. همگی صاحب نظران مسائل امنیتی به این نکته واقفند. این موضوع حتی برای سایت بزرگی همچون یاهو نیز صادق است. هر چند این نقص امنیتی ضعیف باشد اما در بعضی موارد میتواند ضربه های محکمی به کاربران اینترنتی بزند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ کوچک اما خطرناک در سایت رسمی یاهو بپردازیم. اطلاع داشتن از این باگ میتواند در بسیاری موارد به شما کمک کند تا گول هکرها را نخورید. همچنین به نوعی کمک حال هکرها برای فریب دادن کاربران خواهد بود ؛ به ویژه برای ارجاع دادن کاربران به سمت صفحات دروغین یا Fake page!
اما این باگ چگونه است؟ باگی که در یکی از آدرسهای ساب دومین سایت Yahoo.com وجود دارد ، بدین صورت است که ابتدا آدرس سایت یاهو خواهد بود ، سپس آدرسی که شما به عنوان صفحه جعلی قرار میدهید.برای فهم بیشتر به آدرس زیر توجه کنید:http://rds.yahoo.com/S=44831148:D1/CS=44831148/SS=44831166/SIG=11v8331g7/*http:/www.kamyabonline.comمطمئنأ هر کاربری با مشاهده لینک زیر درخواهد یافت آدرس زیر مربوط به یکی از صفحات سایت یاهو است.اما کافی است روی لینک کلیک کنید تا مشاهده کنید که به جای نمایش سایت یاهو به سایت ترفندستان خواهید رفت! آدرس فوق یک عملگر ReDirect کننده است!برای تغییر دادن صفحه نیز کافی است به جای آدرس سایت ترفندستان ، آدرس سایت یا صفحه مورد نظر خود را وارد کنید.این ترفند میتواند در بسیاری موارد که شما به سمت یک صفحه Fake Page راهنمایی میشوید به کمک شما بیاید.همچنین میتوانید دریابید که هر آدرسی که به شما داده میشود ، یقینأ آدرس سالمی نیست.چه هکرهایی که به همین سادگی ، فرد مورد نظر خود را فریب میدهند. به این بهانه که این آدرس مربوط به وب سایت یاهو است



مشاهده آفلاین ها یاهو به صورت کامل

صورت آفلاین آمده اند به صورت یک دست هستند. یعنی سایز قلم آنها و یا رنگ آنها و یا نوع قلم آنها همه یکسان و مثل هم اند. ولی شاید شما بخواهید ببینید که فرستنده چه پیامی از چه حالت هایی در نوشته خود استفاده کرده است. مطمئنأ حالت های نوشتن در بیان احساسات نویسنده تاثیر بسزایی دارد. حال شما می توانید با استفاده از این ترفند این کار را صورت دهید.
بدین منظور:پس از لوگین به آیدی خود و پس از مشاهده صفحه آفلاین ها کافی است روی آیدی فرد فرستنده دوبار کلیک کنید یا دکمه Reply را بزنید تا صفحه PM شخص باز شود و پیام او با تمام افکت هایش برایتان آشکار شود.



ترفند کوچک در Yahoo Mail

که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!
برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:1- آدرسهای مسدود شدهبدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیلبدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحهبا استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.4- نام شما در ایمیلهای ارسالیممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.



بررسی دلایل مختلف پاک شدن آفلاینها در یاهو
یکی از مهمترین دغدغه هایی که کاربران یاهو مسنجر با آن مواجه هستند از بین رفتن آفلاین هایی است که دوستان برای آنها ارسال میکنند. به اصطلاح گاهی آفلاینهای یاهو مسنجر میپرد. این موضوع دلایل مختلفی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی دلایل مختلف این پیش آمد بپردازیم و راه حل ساده مشاهده مجدد آفلاینها را به شما معرفی کنیم.
اما دلایلی که باعث میشوند آفلاینهای ما پاک شوند:پائين بودن سرعت وصل شدن به سرور ياهو از آنجايي که بيشتر کاربران اينترنتي در ايران از سرويس اينترنتي تلفني يا Dialup استفاده مي کنند، از سرعت پائيني برخوردارند. و موقع وصل شدن به سرور ياهو مسنجر، به دليل اين که ارسال بسته هاي اينترنتي (Packets) به سرور ياهو بيش از حد معمول طول مي کشد، لذا تصور ياهو بر اين مي شود که شما قطع شده ايد و بايد دوباره وصل شويد. در حالي که نصف عمليات Login شدن را انجام داده ايد.در اين حالت، به دليل اين که يک ارتباط (ولو ناموفق) با ياهو برقرار شده است، ياهو با احتساب اين که شما به سرور وصل شده ايد، آفلاين ها را براي شما ارسال مي کند. و از محل نگهداري آن پاک مي شود. و چون شما در برقراري تماس با ياهو ناموفق بوده ايد، لذا دوباره وصل مي شويد. که اين عمل باعث مي شود آفلاين هاي شما بپرد. چون طبق تصور ياهو، ديگر آفلايني وجود ندارد که براي شما ارسال شود.البته در نسخه هاي 5 و به قبل ياهو مسنجر، هيچ وقت آفلاينها پاک نمي شدند. و خود شما بايد آنها را پاک مي کرديد.بد شانسي در ارتباط اينترنتچنانچه وقتي مسنجر شما در حال بالا آمدن باشد و به طور تصادفي اينترنت شما قطع (Disconnect) شود، متاسفانه پنجره آفلاين هاي شما خود به خود بسته مي شود. که البته اين کار نتيجه برنامه نويسي بد اين قسمت ياهو مسنجر است. البته چنانچه از پشت LAN به ياهو وصل شده باشيد، کمي طول مي کشد تا قطع بودن شما به برنامه ياهو مسنجر ثابت شود.زياد بودن بيش از حد آفلاين هاکساني که افراد زيادي آنها را Add کرده اند و مرتبا Send To All از افراد مختلف دريافت مي‌کنند، معمولا در دريافت آفلاين ها مشکل دارند. چون ياهو از يک حدي بيشتر آفلاين ها را نگهداري نمي کند و چنانچه به بيش از حد مورد نظر برسد، تنها تعداد خاصي از آخرين آفلاين ها به نمايش در مي آيند و بقيه دور ريخته مي شوند.دير به دير Login کردن به ياهو مسنجرچنانچه شما يک مدت طولاني، مثلا چند ماه به ياهو مسنجر Login نکنيد، آفلاين هاي شما مي‌پرد.دير رسيدن آفلاين ها به دست شماگاهي اوقات به دلايل نامشخص، آفلاين ها دير به دست شما مي رسند. مثلا، فردي ديروز براي شما آفلاين گذاشته، اما شما امروز وقتي وارد مسنجر مي شويد آفلاين را نمي بينيد. بلکه ممکن است در دفعات بعدي آن آفلاين به دست شما برسد.
اما چه کنیم که آفلاینهای خودمان را مجدد مشاهده کنیم؟ بدین منظور باید قسمت Message Archive یاهو مسنجر را فعال کنیم.بدین منظور از منوی Messenger به Preferences بروید. حالا به قسمت Archive رفته و تیک گزینه Yes , save all of my messages را بزنید. اکنون OK کرده و خارج شوید.پس از این کار تمامی آفلاینهایی که برای شما ارسال میشود در داخل Message Archive ذخیره میشود. برای مشاهده این قسمت از منوی Contacts به Message Archive بروید.تنها دقت کنید آفلاینهایی که برایتان ارسال میشود ولی هرگز به دست شما نمیرسند طبعأ در این قسمت هم ذخیره نمیشوند.



ارسال چند سطر در یک پیام یاهو مسنجر !!!

قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند ساده اما کاربردی در یاهو مسنجر را به شما معرفی کنیم. همان طور که میدانید در تمامی محیط های ویندوز وقتی میخواهید یک سطر پایین بیایید همواره از دکمه Enter استفاده میکنید. اما در یاهو مسنجر با زدن دکمه Enter متن نوشته شده توسط شما برای فردی که با او چت میکنید ارسال میشود. در نتیجه با زدن Enter نمیتوان یک سطر پایین آمد. حال با استفاده از این ترفند میتوانید در هر بار ارسال چندین خط نوشته و سطر به سطر پایین بیایید.
بدین منظور:در داخل صفحه مربوط به ارسال PM یا داخل ChatRoom کافی است متن مورد نظر را نوشته و سپس دکمه Ctrl را نگاه داشته و Enter بزنید. خواهید دید که یک سطر مکان نما پایین آمده و میتوانید در خط پایین بنویسید. این را هم بدانید که با این کار متن همان گونه که تایپ کرده اید برای فرد مورد نظر نمایش داده میشود


جستجو از طريق پروفايل در یاهو

با استفاده از این ترفند مي توانيد بر حسب اسم ، فاميل ، شهر ، کشور ، سن و غیره اعضای سایت یاهو رو سرچ کنيد. البته کافیست برای جستجو حتی از یکی از موارد فوق استفاده نمایید.
براي جستجو باید به این صفحه برید: http://members.yahoo.com/


حذف تبليغات در ياهو مسنجر

معمولا وقتی که با Yahoo! Messenger کار می کنید و در حال چت کردن با دیگران هستید صفحه های تبلیغاتی در مسنجر شما باز می شود که در بعضی از موارد بسیار اعصاب خورد کن هستند ولی به راحتی می شود این تبلیغات را حذف کرد.
خوب براي حذف اين تبليغات ابتدا از منوي Start گزينه ي Run رو انتخاب كنيد و در پنجره ي باز شده تايپ كنيد Regedit . سپس وارد مسير زير شويد.
HKEY_CURRENT_USER > Software > Yahoo > Pager > YUrl
دومتغير از نوع String Value با نامهای Chat Adurl و Conf Adurl بسازيد و مقادير اين دو متغير را :file:///C قرار دهيد. حال وارد چت روم ياهو مسنجر شويد.در صورتيکه از نسخه های جديد ياهو مسنجر استفاده می کنيد بعد زدن کليد Enter Chat در چت روم ممکن است با يک پيغام خطا روبرو شويد . در اين صورت روی آن کليک کنيد و از شر تبليغات زير چت روم ها خلاص شويد


شما هم یاهو میل بتا داشته باشید!

چند ماه است که یاهو دارد پز میل جدیدش را که به یاهو میل بتا معروف است ، می‌دهد. یاهو میل بتا از فن‌آوری آژاکس استفاده می‌کند و برتری آن بر سرویسهای عادی میل یاهو همین است .برای اینکه یاهو پیاز داغ قضیه را زیاد کند ، ارتقای میلهای معمولی یاهو به سرویس بتا را فقط در صورت داشتن دعوتنامه ممکن کرده است و برای داشتن دعوتنامه از یاهو هم هیچ راهی وجود ندارد ، جز رفتن در لیست انتظار ، همان لیست انتظاری که من و حتما خیلی از شماها چندین ماه است ، در آن به سر می‌بریم . اما در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون دردسر و انتظار یاهومیل بتا دار شوید!
برای این کار:
- وارد اکانت میل یاهوی خودتان بشوید.
- روی option کلیک کنید.
- از ستون چپ ، Account information را انتخاب کنید.
- به قسمت Member Information و general بروید.
- در این محل باید ، Preferred Content را تغییر بدهید ، برای این کار باید روی کشوری که قبلا انتخاب کرده‌اید ، کلیک کنید ، یاهو به دلایل امنیتی مجددا از شما می‌خواهد پسورد میلتان را وارد کنید ، بعد در منوی پایین‌افتنده‌ای که ظاهر می‌شود ، yahoo united kingdom را انتخاب کنید.
- روی finish کلیک کنید.
- در این مرحله باید sign out و بعد sign in کنید ، یعنی یک بار از میل خودتان خارج شوید و بعد با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد آن شوید.
- صفحه‌ای می‌آید که ورود شما را به یاهو میل بتا بشارت می‌دهد!
اما از نگاه یک جی‌میل دوست! ، سرویس میل بتا یاهوی چگونه چیزی است؟ سعی می‌کنم نظر خودم را بنویسم ، :
- تبلیغات فلش آزاردهنده : بله ، فکر نکنید ، با ارتقای میل خودتان از دست آنها خلاص می‌شوید. باید آنها را تحمل کنید ، با سرعت پایین اینترنت ایران هم واقعا تحمل این تبلیغات کار هر کسی نیست. به هر حال این تبلیغات کجا و تبلیغات هوشمند کلمه‌ای گوگل ، کجا!
- صفحه پراسکرول: یاهو میل بتا طوری طراحی شده که پر از اسکرول است.
- محیط نگارش میل : در یاهو میل بتا بد نیست ، از لحاظ داشتن فونت تاهوما به طور پیش‌فرض و همچنین داشتن خندانک! شاید برای بسیاری بهتر از جی‌میل باشد .
- نداشتن خاصیت کامل کردن خودکار آدرس میلها : در جی‌میل کافی است قسمتی از آدرس یک میل را بنویسید تا آدرسهای میلی با حروف آغازین یکسان ، ظاهر شود ، بعد می‌توانید خیلی راحت آدرس میل مورد نظر را انتخاب کنید. این ویژگی به خصوص وقتی که آدرس میل شخصی را فراموش می‌کنید ، یا در اسپل صحیح آدرس یک میل شک دارید ، به کارتان می‌آید. اما در یاهو ، چنین ویژگی خوبی را نداریم.
- یاهو قسمت جالبی در میل خودش دارد که می‌توانید خیلی راحت آدرس RSS سایتها و وبلاگها را در آن قسمت وارد کنید ، تا در صورت به روز شدن آن سایت یا وبلاگ ، به شما میل زده شود.
- یک وپژگی جدید میل یاهو ، این است که در صورتی که چندین اکانت در یاهو ایجاد کرده باشید ، می‌توانید همه آنها را با وارد شدن به یک اکانت مدیریت کنید و دیگر لازم نیست برای وارد شدن به هر یک ، مرتب sign in و sign out کنید.
- فضای داده شده : شکی نیست که جی‌میل فضای بیشتری به شما می‌دهد.
- لیبل ‌گذاری و ایجاد فولدرها : در جی‌میل خیلی راحت‌تر و حرفه‌ای تر است.
- فوروارد خودکار همه میلهای یک اکانت در جی‌میل پیش‌بینی شده ولی در یاهو نیست.


داشتن چند id مجازي در یاهو

سایت یاهو امکان بسیار جالبی برای کاربرانش در نظر گرفته است. این امکان بدین صورت است که کسانی که می خواهند علاوه بر یک ID که در سایت یاهو دارند ID دیگری نیز داشته باشند با استفاده از امکان Creat Profile یاهو تا 6 ID مجازی برای خود بسازند و می توانند حتی با هر 6 ID همزمان در یاهو مسنجر لوگین کنند. برای یادگیری این موضوع با ما همراه باشید.
برای این کار:از منوهاي ياهو مسنجر login را زده و My profile را باز كنيد.سپس Create/edit my profile را بزنيد. احتمالا از شما ID و Password خواسته خواهد شد. بعد از تایپ یوزر و پسوردتان وارد صفحه ساخت اي دي خواهيد شد.بر روی Create new public profile کلیک کنید.در اينجا شما ميتوانيد ID مجازي خود را بسازيد. بعد از اينكه iID شما قبول شد وارد My yahoo ميشويد اين به معني ميده كه ID شما مورد تائيد قرار گرفته. دوباره به صفحه اول باز گرديد.ایندفعه خواهيد ديد كه دو ID داريد.اگر اينطور نيست Refresh رو بزنيد. بدین ترتیب شما می تونید تا ۶ id به برای خود بسازيد.دقت کنید جلوي ID اصلي شما Default*نوشته شده. ميتوانيد يك ID ديگر از بين ID ها رو به عنوان اصلي انتخاب كنيد براي اين كار Make Default را كه جلوي ID است را بزنيد. پس از پايان كار بر روی Finish editing کلیک کنید. اكنون شما ميتوانيد با تمام اين اي دي ها وارد روم ها شويد. يا در يك لحظه با چند تا از انها با فرد مورد نظرتون چت کنید.


پيدا کردن IP فرستنده ایمیل در سایت یاهو

خیلی ها علاقه مند هستند که ایمیل هایی که دریافت می کنند مال کدام کشور و یا کدام شهر است. آیا راهی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد؟ بله بهترین راه فهمیدن آی پی شخص فرستنده است که با آن می توان به راحتی جا و مکان او را شناسایی کرد. در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه آی پی ایمیل ها را در بیاورید.
بدین منظور:ابتدا به صفحه ایمیلتان در یاهو برویدکرده و سپس از بالای صفحه سایت گزينه Options را انتخاب کنيد.سپس به قسمت GeneralPreferences بروید. در صفحه باز شده در بخش Messeges و در قسمت Headers ، تیک گزینه Show all headers on incoming messages را بزنید. سپس در پایین صفحه بر روی Save کلیک کنید.حال اگر یکی از ایمیلهای خودتو رو چک کنید در قسمت نام فرستنده میتوانید IP و اطلاعات دیگری از او را مشاهده کنید


هرگز در یاهو مسنجر بوت نشويد!

با استفاده از ترفندی که یاد می گیرید ، می توانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی در یاهو بوت نشید و با خیال راحت چت کنید.
برای این کار میبایست کدهايي که شمارو بوت مي کنن فيلتر کنيد. براي اين کار به شاخه Program Files/Yahoo!Messenger/filter1.txt برويد و فايل filter1.txt را باز کنيد و کد مقابل وارد کنيد ,url,onLoad=, که در بعضي سيستم ها بايد با يک , و يک فاصله بعد از اين کارکتر اين کار رو بکنيد ! با اين کار شما بوتر هارو غير فعال مي کنيد


لوگین شدن سریع در یاهو مسنجر

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام لوگین شدن به یاهو مسنجر مدت زمان زیادی طول میکشد تا وارد ID خود شوید. این سرعت کم میتواند سه دلیل داشته باشد : اینترنت شما با پورت 5050 یاهو میانه خوبی ندارد ، فایروال دارید و یا سرعت اینترنت شما کم است. اما هر سه مشکل با یک ترفند کوچک قابل حل است!
بدین منظور:1- کافی است یاهو مسنجر را باز کنید. 2- از منوی Messenger بر روی Preferences کلیک کنید.3- دقت کنید Category بر روی Connection باشد.4- بر روی No network detection کلیک کنید.5- بر روی Ok کلیک کرده و دوباره Sign In کنید


چگونه بفهمیم دوستمان Inivisible است؟ شماره 2

قبلن ترفندی را در مورد Inivisible بودن افراد در یاهو بازگو کردیم ولی چون این روش کمی سخت و بعضی ها هم دچار مشکل با آن شده بودند روشی ساده تر ولی همیشه قابل اجرا را به شما یاد می دهیم. که خیلی راحت تر متوجه بودن یا نبودن افراد در یاهو می شوید.
برای این کار بر روی نام فردی که می خواهید بفهمید Invisible است یا نه، کلیک راست کنید و از صفحه ای که ظاهر شده گزینه ی Invite Conference را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید، در این صورت چهار حالت ممکن است رخ دهد: 1. کاربر مورد نظر حضور ندارد، پس پیغامی به صورت زیر ظاهر می شود: None if the Users in the invite list are available t.join the conference.Please try at a later time 2.کاربر در اینترنت حضور دارد ولی دعوت شما را رد می کند سپس در کادر پنجره ی کنفرانسش پیغامی مبنی بر اینکه من دعوت شما را رد می کنم ظاهر می شود! خوب پس کاربر حضور داشته که توانسته دعوت شما را رد کند. 3.کاربر به دعوتی که شما برای کنفرانس برای او فرستاده اید پاسخ مثبت می دهد، پر واضح است که او حضور دارد و شما می توانید نام او را در پنجره کنفرانس ببینید. 4.هیچ پیغامی وارد نمی شود! این کاربر دست شما را خوانده و به پیغامی که حاوی پرسش مبنی بر دعوت شما به کنفرانس است پاسخ نمی دهد تا لو نرود. پس نتیجه می گیریم که کاربر حضور دارد. در نتیجه فقط هنگامی که واقعا کاربر حضور ندارد حالت اول رخ می دهد، در بقیه حالات حتما کاربر حضور دارد شک نکنید


چگونه بفهمیم دوستمان Inivisible است؟(1)

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش نوین بپردازیم که در کمتر جایی یافت میشود ، چرا که هنوز از ایجاد آن مدت کمی گذشته است. بدین صورت که بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها با استفاده از یک عمل کوچک میتوان با وارد نمودن ID شخص مورد نظر پی به این موضوع برد که آیا او Invisible است یا خیر؟ لازم به ذکر است که این ترفند بر روی تمامی ورژنهای یاهو مسنجر جدید و قدیم قابل اجراست.
برای این کار:
ابتدا با ID خود به یاهو مسنجر لوگین نمایید. سپس سه کلید Ctrl+Shift+A را همزمان فشار دهید تا پنجره Add کردن دوست نمایان شود.
سپس ID با نام sivarobot را Add نمایید.
پس از Add کردن این ID که یک روبات است کافی است پنجره PM را باز کرده و عبارت زیر را در آن تایپ کنید و برای او ارسال کنید:
check ID/
دقت کنید به جای کلمه ID ، آیدی شخص مورد نظر را بنویسید. به عنوان مثال check kamyabonline/
حال با پیامی از جانب روبات رو به رو میشوید که یا User Is Offline است که یعنی فرد مورد نظر واقعا آفلاین است یا User Is Online که یعنی فرد آنلاین میباشد اما Invisible شده است.


پس گرفتن ID Yahoo از هکر

اينم يه نکته جالب که خيلی ها بهش توجه نميکنن اگر يک زمانی در اثر بی توجهی کسی ID شما رو هک کرد و PassWord شما رو عوض کرد ، ميدونيد بايد چه كار كنيد؟ -شما ميتوانيد در همچين مواقعي از امکان Forgot Password استفاده کنيد! -اين نکته يادتون باشه که به هنگام Sign Up ، ياهو سوالاتي در زمينه تاريخ تولد ،کد پستی، کشور ،سوال کوتاه و جواب کوتاه و يک آدرس ميل برای مواقع اضطراری از شما سوال ميکنه! اينا خيلی مهم هستند. اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد.
اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد -حالا برای اين کار در صفحه Email Login روی گزينه Password Lookup کليک کنيد در اين صفحه همان اطلاعات کليدی که در قسمت بالا گفته شد رو بايد وارد کنيد، اگر اين اطلاعات را بخاطر داريد که جای اميد باقی است در غير اينصورت از ادامه اين کار صرفنظر کنيد.خوب حالا بعد از وارد کردن اين اطلاعات ياهو درست بودن آنها را چک ميکنه و در صورت درست بودن آنها شما به مرحله بعدی هدايت ميشويد -در اين مرحله که بمنظور ايجاد امنيت بيشتر ايجاد شده است ، ياهو از شما يک سوال کوتاه ميپرسد و شما بايد به آن پاسخ صحيح بدهيد ، البته دقت کنيد که اين پرسش و پاسخ را خودتان بهنگام Sign Up تعيين کرده ايد و بايد آنرا به خاطر داشته باشيد. بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن شما قادريد به دو صورت موجود پسورد خود را تغيير داده و تصاحب کنيد توجه: - Display New Password که بشما رمز عبور جديدتان را نشان ميدهد و Email New Password که رمز عبور جديد شما را به آدرس ميلی که به هنگام Sign Up داده ايد ميل ميکند. (Alternate Email


View Webcam در کنار ID بدون داشتن وب کم
قصد داریم تا ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید عبارت View Webcam را در کنار Status خود در یاهو مسنجر به نمایش بگذارید ؛ در حالی که شما اصلا وب کمی ندارید که آنرا برای دوستانتان به نمایش بگذارید!
برای انجام ترفند :پس از لوگین شدن به یاهو مسنجر با استفاده از ID خودتان ، از منوی Messenger به My Status رفته و New Status Message را انتخاب کنید.سپس در آن عبارت View Webcam را تایپ نمایید و یک Space بزنید. سپس کلید Alt را نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید. باز هم کلید Alt را نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید. برای آخرین بار کلید Alt را نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید. سپس دکمه OK را زده و خارج شوید. از این پس عبارت View Webcam برای نمایش Webcam که اصلا وجود ندارد نمایش خواهد یافت.در ضمن دقت کنید برای تایپ اعداد ، از کلیدهای سمت راست استفاده کنید.


انتقال Add list ها از یک ID به ID دیگر

در ورژنهای قبلی یاهو مسنجر یکی از مشکلات کاربران پس از ساخت ID جدید این بود که تمامی Add list های خودشان را در ID قبلی از دست میدادند. اما در یاهو7 قابلیتی به یاهو مسنجر افزوده شد که به وسیله آن میتوانید تمامی Add های خود را در ID قبلی به ID جدیدی که ساختید انتقال دهید. این عمل به سادگی و با یک ترفند قابل انجام است.
برای این کار:ابتدا میبایست به ID که لیست دوستانتان در آن است login بشوید.سپس ID جدید را که میخواهید Add list هایتان را به آن اضافه کنید add کنید.بعد از add شدن ID جدید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Send My Messenger List را انتخاب کنید.در پنجره باز شده ، ID دوستانی را که میخواهید انتقال یابند را تیک زده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.حال پیغامی را مبنی بر اینکه تعداد مشخصی از دوستانتان به ID جدید انتقال یافته اند مشاهده خواهید کرد.در مرحله پایانی میبایست با ID که add list را برایش فرستاده اید لوگین بشوید.به محض ورود با پیغامی روبرو خواهید شد که باید بر روی View Contacts کلیک کرده تا ID های فرستاده شده را دریافت کنید.حال تمامی add list های ID قبل را در ID جدید خود دارید.


رهايی از دست کاربران مزاحم در Yahoo messenger

ممکن است شما نیز گاهی در یاهو مسنجر از دست بعضی کاربران دیگر به سطوح آمده باشید و در نهایت به حالت Invisible درآمده اید یا حتی از یاهو خارج شده اید. اما این روش ها اصولی نیستند! اکنون قصد داریم تا چند روش کارآمد برای رهایی از دست این افراد را به شما معرفی کنیم.
بسياری از افراد مرتب در حال تغيير دادن ID خود در Yahoo هستند و دليل عمده آن هم مزاحمتهايی است که توسط کاربرهای موجود در فهرست دوستان Yahoo Messenger قرار دارند و به مرور به فهرستی طويل تبديل شده ايجاد ميشود. تغيير ID به منزله تغيير آدرس پست الکترونيکی شما نيز ميباشد و با تغيير ID دو مشکل برای دوستان خود ايجاد ميکنيد! يکی اينکه ممکن است دوستان شما در جريان تغيير آدرس پست الکترونيکی شما قرار نگيرند که مشکلات خاص خود را ايجاد ميکند و مشکل بعدی که به نظر من بيشتر آزار دهنده است طولانی شدن فهرست دوستان در Yahoo Messenger به دليل وجود چندين ID برای يک نفر است! دوستانی دارم که از سه ID مختلف استفاده ميکنند که با اين کار هم خودشان را اذيت ميکنند و هم ما را. خودشان را اذيت ميکنند چرا که بايد تا مدتها هر وقت وارد اينترنت ميشوند در سه ID مختلف Login کنند تا خيالشان راحت شود که کسی از دوستانشان را از دست نداده اند و اکثر اين افراد هم هيج وقت دلشان رضايت نميدهد ديگر وقت خود را صرف اين ID های قديمی نکنند. يک راه جلوگيری مسلماً پيشگيری قبل از درمان است بدين معنی که سعی کنيد از اضافه کردن اسم افرادی که آشنايی زيادی نداريد خودداری کنيد. ولی اين پيشنهاد با طبع بسياری از علاقه مندان به ايجاد ارتباط با همنوعان خود در اقصی نقاط دنيا سازگاری ندارد لذا ميتوانيد از روش زير استفاده کنيد تا هر وقت تمايل نداشتيد شخص خاصی بتواند به شما پيغام بدهد و حتی شما را Online ببيند از آن استفاده کنيد. با دنبال کردن روش زير ID مورد نظر هيج گاه قادر نخواهد بود وضعيت شما را در صورت Online بودن ببيند و همچنين نميتواند برای شما پيغام ارسال کند: 1- در پنجره Yahoo Messenger ابتدا ID مورد نظر را Delete کنيد 2- با رفتن به منوی Login، گزينه Privacy Settings را انتخاب کنيد 3- در پنجره جديد Ignore only the people below را انتخاب کنيد و دکمه Add را بزنيد 4- در اين پنجره ID کاربر مورد نظر را وارد کنيد و Ignore را بزنيد با اتمام اين کار ديگر ID مورد نظر نه ميتواند شما را ببيند و نه برايتان پيغام ارسال کند


پسورد یاهو از طریق یاهو مسنجر


ممکن است شما نیز دوست داشته باشید پسورد ایمیل و آیدی خود را در سایت یاهو عوض کنید. این کار به چند طریق انجام میشود. از آنجا که کاربران یاهو مسنجر بسیار زیاد هستند این بار قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید پسورد یاهو خود را از طریق یاهو مسنجر تعویض نمایید.
1- با ID و پسورد خودتان در یاهو مسنجر لوگین شوید.2- از منوی Messenger وارد قسمت Messenger Yahoo! Account Info شوید. Yahoo! Messenger در این حالت شما را به صفحه خاصیهدایت می کند . 3- در صفحه باز شده میبیاست مجددأ پسورد خود را وارد نمایید. 4- در صفحه باز شده بر روی عبارت آبی رنگ Change Password کلیک کنید. 5- حال پسورد قدیمی و سپس پسورد جدید خود را وارد کنید.6- در پایان برای ثبت اطلاعات بر روی Save کلیک کنید. از این پس باید برای ورود به ID و ایمیل خود از پسورد جدید وارد شده استفاده کنید.







هیچ نظری موجود نیست: